Co to je partnerský prodej?
Zjednodušeně řečeno jde o prodej zprostředkovaný velkými e-shopy. To znamená, že velký e-shop (například Mall.cz) zařadí vaše produkty do své nabídky, a při zprostředkování prodeje si účtuje určitý poplatek, zpravidla několik desítek procent z ceny produktu. Hlavní výhodou partnerského prodeje je, že se k nabídce vašich produktů dostanou i zákazníci, kteří by se jinak o vás nedozvěděli. Velké e-shopy vám zaručí ohromnou marketingovou podporu, kterou si malý prodejce nikdy nebude moct zajistit sám. E-shopy, které tyto prodeje zprostředkují, zpravidla zajišťují i veškerý zákaznický servis. V případě dobře nastavené spolupráce a atraktivní prezentace se může jednat o váš hlavní prodejní kanál. Mezi nevýhody patří samozřejmě poplatek, který musíte e-shopu z každé objednávky odvádět, a také množství podmínek, které musíte pro zařazení do nabídky splňovat.Co musíte jako dodavatel splňovat
Zalistování produktu do nabídky velkých e-shopů není samozřejmostí a jedná se o komplikovaný a poměrně zdlouhavý proces. E-shopy si produkty ve své nabídce pečlivě hlídají a vybírají si jenom ty nejlepší. O své zkušenosti s partnerským prodejem se s námi podělil Lubomír Kobéda, zakladatel firmy KváseCzech, která se zúčastnila našeho akceleračního programu Start it @ČSOB. Tomu se podařilo svůj produkt dostat do nabídky serveru Mall.cz a dalších. Před tím, než vůbec e-shopy s nabídkou vašich produktů oslovíte, mějte připravený balíček základních informací:- Právní a administrativní náležitosti: musíte být právnickou osobou a vaše firma musí být plátcem DPH. Výrobek samozřejmě musí splňovat veškeré legislativní požadavky, jakými jsou například bezpečnost atp.
- Prezentace produktů: neobejdete se bez komplexních a profesionálně připravených produktových informací. Mezi ty nejdůležitější patří samozřejmě kvalitní fotografie od profesionálního fotografa a poutavý text – kratší i delší, který bude obsahovat veškeré potřebné informace o produktu. Dále je důležité mít pro každý produkt unikátní čárový kód EAN.
- Nastavení webu a datové výměny: je výhodou mít připravené rozhraní pro partnerskou firmu a také mít nastavenou datovou výměnu ke sdílení informací o stavu zásob, objednávkách, fakturách apod.