Český startup EcoHaus, výrobce ekologického prostředku na praní, má od poloviny ledna až do 2. března 2023 svou v pořadí druhou kampaň na portálu Hithit. Úspěšný absolvent našeho akceleračního programu chce navázat na svou crowdfundingovou premiéru z loňského roku, ve které získal od lidí 463 tisíc korun a zařadil se mezi historicky nejúspěšnější projekty.
„Jdeme podruhé v krátké době s kůží na trh a děláme maximum pro to, abychom znovu uspěli. Z příspěvků bychom chtěli pořídit skladovací prostory a potřebné vybavení pro rozvoj pracích papírků EcoHaus. Naším dlouhodobým cílem je zvýšit pozitivní klimatický dopad a snížit jednorázovou spotřebu plastových obalů od pracích gelů a pracích prostředků,“ říká Petra Doubková, zakladatelka a majitelka libereckého startupu EcoHaus.
„Crowdfundingové kampaně jsou výborným ukazatelem toho, zda lidé produkt chtějí, nebo ne. Oslovit veřejnost svým nápadem, a hlavně umět ho prodat konkrétním zákazníkům, je pro každý startup klíčovou disciplínou. Petra Doubková je v tom vynikající a proto věřím, že má se svým revolučním pracím papírkem všechny předpoklady uspět i v dalším kole na Hithit,“ uvádí Zuzana Paulovics, lídryně akcelerátoru Start it @ČSOB, jehož účastníkem byl i EcoHaus.
Kampaň EcoHaus běží na Hithitu od 16. ledna do 2. března 2023 a nejrychlejší přispěvatelé mají například šanci získat balení pracích papírků výhodněji. Cílem je vybrat nejméně 150 tisíc korun. Při první účasti na Hithitu zhruba před rokem se EcoHaus zařadil mezi dvě procenta nejúspěšnějších kampaní z celkových 4 527 projektů. EcoHaus tehdy prodal 1 239 balíčků pracích papírků 676 podporovatelům, od kterých získal 462 786 korun.
Startup Ecohaus přišel s revoluční metodou praní. Jeho ekologické prací papírky jsou mnohonásobně lehčí, menší a skladnější než běžné prací prostředky. Na sedm kilo prádla postačí pouhý jediný papírek.
Jsou vhodné i pro turisty nebo na dovolenou, protože se rozpouštějí i při nízkých teplotách.
Crowdfunding představuje způsob hromadného vybírání peněz od veřejnosti pro určitý účel. Nejlepším projektem českého crowdfundingu je zatím nezávislá internetová televize DVTV, která vybrala na Hithitu přes 9,7 milionu korun a překonala cílovou částku takřka 13krát.
Akcelerátor Start it @ČSOB je určen pro začínající a inovativní firmy, které hledají způsob, jak rozjet udržitelně a ziskově svůj byznys. Vychází ze Start it @KBC, projektu mateřské společnosti skupiny ČSOB. Během čtyř let prošlo programem Start it @ČSOB už 63 startupů, které přitahují investory i sbírají prestižní ocenění. Například startup Resistant. AI nedávno vyhrál už podruhé trofej „Digital Crime Fighter of the Year“ v americkém Las Vegas. Startup Mamio získal stříbrnou pozici na českých Social Impact Award a M.arter si odnesl třetí místo v kategorii diverzita, rovnost a inkluze v rámci cen SDGs 2022, které uděluje Asociace společenské odpovědnosti.