Možná i ve vaší oblíbené restauraci či kavárně obsluha občas neví, kam dřív skočit. Webová aplikace Pingl trojice spoluzakladatelů – Filipa Štěrby, Vojtěcha Rychnovského a Alexandera Mensáka – umožňuje zákazníkům gastro podniků vybrat si, objednat a zaplatit bez čekání pomocí mobilního telefonu. Pingl testují od května i v pražské kavárně Cafedu a výsledky jsou slibné.
“Celý proces objednání je pro zákazníky co nejjednodušší. Naskenují QR kód na stole, vyberou si z menu a zaplatí. Pingl je vytvořen jako webová aplikace, nemusí tedy nic stahovat,” vysvětluje princip fungování Pingla Vojtěch Rychnovský, jeden ze zakladatelů.
Po tříměsíčním pilotním provozu jsou v Cafedu spokojeni, Pingl se chytl. „Od uživatelů aplikace máme pozitivní reakce. Součástí kavárny je i studovna, kam obsluha nechodí a zákazníci si museli chodit objednávat na bar. Díky Pinglovi se to změnilo. Těší nás, že počet objednávek stále stoupá, téměř třetina uživatelů si objednala více než jednou, to znamená, že uživatelé v aplikaci vidí smysl a rádi ji používají,“ hodnotí výsledky Rychnovský.
Ve Start it@ČSOB jsme si Pingl vybrali i proto, že výborně pracuje se zpětnou vazbou od zákazníků a mají graficky pěkné a funkční řešení. Na základě námětů obsluhy kavárny vymyslel tým Pinglu např. způsob, jak skloubit digitální objednávky a klasické objednávky a časově omezenou nabídku. V následujících týdnech bude Pingl pilotovat i objednávky pro vyzvednutí (tzv. take away).
Vstup na trh díky akcelerátoru Start it @ČSOB
Pingl je již několik měsíců členem akcelerátoru Start it @ČSOB. “Jsme rádi za pomoc od tak významné firmy, jako je ČSOB. Dostáváme velmi praktickou pomoc, například možnost konzultace s mentorem nebo to, že nám ČSOB otevřela dveře do firem z oboru, které by se s námi jinak nebavili. Společně hledáme i funkční business model a možnosti partnerství pro další rozvoj našeho startupu.“ říká o spolupráci s bankou jeden ze zakladatelů firmy, Alexander Mensák.